1

Confuzia pe care o faci zilnic

Și pe care am făcut-o și eu, la rândul meu, până de curând. Iar acum s-a transformat într-o mențiune care edifică majoritatea întâlnirilor pe care le am și care ating la un moment dat ideea unei targetări cât mai corecte, și anume: publicul meu nu e online.

Mențiune

Când vă gândiți la ăia mici și tineri, nativi digitali sau millennials – cum vreți voi să le spuneți, luați în calcul că media lor de vârstă e undeva între 20 și 25 de ani. Deci putem uita împreună de faptul că “publicul meu nu-i online”, fie că suntem administratori de firme, fie că suntem ăia de la PR sau marketing.

Explicație

Un om născut în 1990 împlinește anul acesta 25. Își duce viața online, care se confundă deja cu cea offline (o să dezvolt subiectul ăsta altă dată, mai trebuie să-l aprofundez puțin). Are aspirații mai mari ca și generațiile din anii ’70 sau ’80. Cunosc oameni cu vârsta cuprinsă între 20 și 25 de ani care mă fac să-mi fie rușine că n-am fost mai determinat când aveam vârsta lor. Au joburi bune, alții se aruncă-n hățișurile antreprenoriatului fără regrete, au idei bune, caută tot timpul să-și completeze cunoștințele etc.

Confuzie

Confuzia e scuzabilă. Pentru că totul se mișcă extrem de repede în jurul nostru și nu avem timp să digerăm faptul că trecutul e mai îndepărtat decât credem (eu încă nu realizez că au trecut vreo 9 ani de când m-am mutat în Cluj, încă am impresia că s-a-ntâmplat acum 2-3 ani). Astfel că e ușor ca noi să credem că cei din 90 încă au 13-15 ani. Și ghici ce? Nici măcar cei născuți în ’99 nu mai au de ceva vreme 13-15 ani. Au puțin mai mult.

Concluzie

În condițiile în care cei din 90 au vârste cuprinse între 20 și 25 de ani, iar Facebook se confruntă cu o îmbătrânire au userilor, cred cu tărie că aproape nu se mai aplică cam pe niciunde “publicul meu nu e online”. Mai ales că online-ul a devenit rutină. Uită-te-n jur dacă nu mă crezi.

E momentul să realizăm că nu prea mai suntem condiționați de vârstă când vorbim de online, ci de interese. Și mai ales de comportament. Pentru că social media a schimbat radical comportamentul consumatorilor.

Ce trebuie să reții e că în condițiile în care online-ul a devenit rutină, un brand nu prea mai are nicio scuză să amâne comunicarea digitală. Ori începe acum să se adreseze plublicului său, care e online de ceva vreme, ori o fac alții. E simplu.

Marian Hurducaș

One Comment

  1. Asa cum ati mentionat, online-ul a devenit o rutina. Este si informativ, ne ajuta in foarte multe lucruri, dar poate fi si daunator.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *