4

Lumea versus Nativii digitali

nativi_digitali

Nativii digitali sau millennials sunt noua preocupare a oamenilor de comunicare. De mai bine de un an se vorbește despre ei și subiectele de discuție sunt mereu aceleași. Eu, unul, m-am plictisit de povestea asta. Vor îmbătrâni acești millennials și noi nu ne vom termina dezbaterile pe seama lor.

Suntem extrem de curioși să aflăm cum funcționează, ce vor, la ce stimuli reacționează, care sunt așteptările lor de la viață, pe ce ar vrea să-și dea bani și așa mai departe.

Întâmplarea face că, așa cum credeam la un moment dat că am înțeles cum funcționează femeile (încă mai cred asta), așa cred că știu cum funcționează nativii digitali. Avantajul meu e că soră-mea face parte dintre ei și mă ține la curent cu generația ei, constant, de vreo 20 de ani.

Problema suntem noi, nu ei

Problema există. Și e la noi, cei care ne considerăm cu capul pe umeri. Fiecare descoperire pe care o facem în legătură cu nativii digitali o expunem ca și cum ar fi adevăr absolut. Dacă, spre exemplu, comunitatea X de nativi digitali ai brandului Y reactionează în Z fel la mesajul M, în circumstanțele A-B-C… atunci e evident că toți nativii digitali vor reacționa în Z fel la orice tip de mesaj din categoria M. Și din experiență îți spun că e greșit.

1. Nu toate comunitățile de nativi digitali sunt la fel. Unii sunt mai educați ca alții, poate chiar mai educați decât noi.

2. Nu toate brandurile activează pe aceeași piață. O florărie de la colțul blocului are altă piață și, implicit, altă comunitate decât servisul de la colțul blocului de lângă. Chiar dacă ambele comunități sunt din generația millennials.

3. Nativul digital de azi nu mai gândește la fel ca cel de mâine. Mesajele trebuie periodic optimizate.

4. Circumstanțele sau contextele se schimbă amețitor de repede. Știrea de acum 5 minute e deja istorie, iar viralul de ieri trebuie datat cu carbon 14.

Cine și ce sunt, de fapt, nativii digitali

Înainte să vorbiți despre “nativii digitali” sau să încercați să le vindeți ceva, ar fi bine să coborâți printre ei ca să-i cunoașteți. Că nu ați înțeles nimic din ce reprezintă generația lor sau ce așteptări au ei de la viață. Sau branduri.

Tot ce se spune despre “millennials” sunt pure speculații, cu rare excepții. În definitiv, nativii digitali sunt niște oameni normali care au un comportament normal vremurilor pe care le trăiesc. E simplu. 

Și noi am fost “millennials” la rândul nostru. Gadgeturile noastre se numeau Tetris 999 in 1 și Walkman, nu iPhone 6 sau Notebook. Așa că vă îndemn să tratăm tinerii de azi sau mâine ca pe niște oameni normali, nu ca pe niște șoareci de laborator.

Marian Hurducaș

4 Comments

  1. De acord ca trebuie sa ne adaptam..dar cand multi nu mai stiu lucruri elementare gen inmultirea, regula de 3 simplă..e cam nasol cu acesti millennials..
    Dar femeile cum functioneaza femeile?;))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *