0

Alexandru Negrea, Social Smarts: Lucrurile s-au schimbat pentru totdeauna

Alexandru Negrea nu este la prima apariție în seria HURDUcast. Mai are cel puțin un la activ și-o puteți asculta aici.

Ziceam atunci:

Alexandru Negrea era, până mai recent așa, băiatul ăla care știe cum e cu Facebook.

Dacă erai în România și spuneai Facebook, te gândeai automat la Alexandru Negrea. Dar el e mai mult de atât în prezent. E băiatul cu social media și conținutul multimedia, cel care prestează traininguri periodic chiar și pentru companii. Sunt convins că ați auzit de Social Smarts și la fel de convins sunt că dacă încă nu, o să căutați pe Google. În plus, Alexandru Negrea organizează SO Meetups, una dintre cele mai recunoscute serii de întâlniri din industria de comunicare, unde invitații lui prezintă studii de caz sau oferă know how acumulat din proprie experiență.

A avut până în prezent peste 1.400 de cursanți, deci are experiență la predat și aproximativ 1.400 de oameni care să-l recomande.

Are o minte extrem de analitică. Citește foarte mult despre industria în care activează și dă mai departe ce i s-a părut interesant. O face prin newsletter-ul prin Whatsapp, conversație pe care el a popularizat-o în ultimul an.

Eu spun că este un Cristian Tudor Popescu al internetului românesc. Cadența vocii, ușoara aroganță cu care tratează subiectele, faptul că-și poate da oricând cu părerea despre social media și segmente conexe îl recomandă pentru postul de CTP. Nu vi se pare?

Unii zic că e trainer bun, alții că nu chiar și că nu înțeleg de ce e slăvit. Poate că interviul ăsta o să vă elucideze misterul și o să aflați de ce. Eu zic că Alexandru Negrea are o istețime ascuțită, dar nu iese foarte mult în evidență, nu pentru că nu ar putea, ci pentru că nu-și dorește. Este preocupat de inteligența emoțională, de a se înțelege pe sine și a lumea care-l înconjoară. Se plimbă pe munți și fuge în citybreak-uri. Excelează la capitolul brading personal și simte piața ca un antreprenor. Am descoperit în timpul interviului că avem în comun niște munți tatuați pe piele.

Pentru mine e o plăcere să stau la povești cu el de ficare dată, deși nu mi-a plăcut tot timpul de el. Îl știu de vreo 10 ani, dar am început să intracționăm serios abia de când am ajuns în București. Cred că el a spart gheața când m-a invitat la o sesiune de SO Meetups.

Dar spre deosebire de episodul trecut în care am discutat peste două ore despre social media, content, marketing, strategie, metrice, influencers, clienți, agenții, trainiguri și cursanți, customer service, facebook, instagram, tik tok sau whatapp, aici am vorbit o bună bucată despre el. Pentru că prea puțin o face. Așa că am profitat și l-am întrebat cum e, cum se descurcă, cum s-a adaptat, ce-i lipsește și ce nu.

Evident că am vorbit și despre partea profesională, pentru că este un partener foarte bun de discuție și când apare acest subiect, astfel că am l-am întrebat despre funneluri de vânzare, customer journey, bugete de marketing, content sau performnace marketing, toate în context de contractare economică și lentoare de comunicare. L-am întrebat și ce-a văzut bun sau rău în perioada asta în ceea ce privește acțiunile brandurilor.

A ieșit o discuție bună, de dat mai departe.

Întreg interviul poate fi ascultat pe:

Apple Podcasts
Spotify
Anchor.fm

sau chiar aici:

Am extras câteva idei principale:

– Pandemia m-a luat prin surprindere și pe mine.
– Sunt un tocilar al marketingului online.
– Să dai gratuit ce era premium e o greșeală de branding.
– Nu vreau ca fericierea ema să depindă de realtionship status. Am învățat să trăiesc singur.
– Packagingul intra în componența unui funnel de vânzare.
– Customer journey se face inclusiv luînd în calcul starea emoțională a posibilului client.
– Mi-aș fi dorit mai multă colaborare între companii, la modul general, dar pandemia e un început bun.
– Poți spune cuiva ce să facă cu bugetul de marketing atunci când te contractează.
– Poate e puțin exagerat să ne așteptăm de la companii să aibă scop umanitar.
– E o perioadă bună de investit bani în Facebook, costurile au scăzut foarte mult.
– E naiv să ceri tuturor să facă content marketing.
– Lucrez de 10 ani ca freelancer, am învățat cum lucrează de acasă.
– Fac conținut unde este audiența mea.
– Derivă și adaptează content între platforme.
– Contentul de pe Tik Tok să fie eye candy.
– Lucrurile s-au schimbat pentru totdeauna.

E un episod pentru social media managers, antreprenori, directori, șefi de departamente de marketing și comunciare, oameni din industrii creative, organizatori de evenimente, brand managers, influenceri și chiar profesori de la facultăți cu profil de comunicare.

Ca de obicei, după ascultare, vă reaminteasc că apreciez feedback, mentions în social media și tags în facebook stories sau instastories, subscribe pe Spotify, Anchor.fm și Apple Podcast. Pe Apple Podcast lăsați steluțe și comentarii.

Episodul precedent poate fi ascultat aici:

Marian Hurducaș

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *